Vous n’êtes pas connecté.

Dear visitor, welcome to Forums - Légende : La Guerre des Dragons. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

vendredi 7 juin 2013, 15:03

Quêtes: Erreur traductions/quête en anglaise ou russe

Pour rapporter les erreurs sur les quetes/traductions suite a la MAJ, merci de poster ici en fournissant le plus d informations possibles:

Ton niveau
Lieu de la quête
PNJ, qui donne la quête
Nom de la qête
Texte

Merci et bon jeu, Aislinn

Quoted from "Twisted Sister"

>> People, please: do not ask for underhand dealinsg with game items. 1) I feel very much offended that you think I would ever be involved in what is plainly: theft. 2) Selling game goods would violate license agreements, copyright law and some more. It is: ILLEGAL. 3) If you ask someone to basically commit a crime so you can play an online game better you should take a break, as you obviously lost touch with reality.<<
.

:thumbsup:

This post has been edited 1 times, last edit by "Aislinn" (7 juin 2013, 15:33)

2

vendredi 7 juin 2013, 17:18

level 4
gorges de gondi korsougoum
mouvement du cavalier (quête route principale) par verquirius je crois me souvenir ^^
pas copié le texte c'était avant le post mais texte en anglais lors d'une partie

voilà si ça peut aider :rose:

3

vendredi 7 juin 2013, 19:10

toujours level 4 :beeee:
village d'angriar
la maison abandonnée
recueil des règles dans l'entrée
Warriors! Here are some detailed instructions on instances. - An instance is an area that can only be created by a group of from 1 person. - Each group entering an instance will enter a separate copy of the instance. Once inside the instance, your group is isolated from the other players. Thus, all the tasks within the instance can and should only be carried out by the group itself, without outside help. - If you are expelled from the group or if your group breaks up - you will be transported to the entrance of the instance . - The copy of the instance that is created for your group has a certain lifespan and repeating period. For the Derelict House the lifespan is 12 hours, and repeating period is two days. There is no limit on the number of attempts to undergo the instance during its lifespan. - The lifespan of the copy begins from the moment the instance is created. - After entering the instance, each member of the group is linked to it. This means that if you enter copy №22, you can only enter this copy of the instance. In other words if you are linked to a copy of an instance and enter it first, all the members of your group will be sent to the same copy and will not be able to enter if they are linked to another copy. - You can learn what copy you are linked to, what its lifespan is and other useful information by selecting the /instinfo command in chat. If you are not linked to an instance, you will see the following message: “You are not linked to any instances." If you are linked to a copy of any instance, you will see the following message: “Instance (00021313) “Derelict House" (11h 59min) is occupied, head of group: AnguisH [8]" where the instance number is shown(00021313), lifespan (11h 59min), “occupied” status means that inside the copy there is a group and head of group which is currently occupying the copy. If you are outside the instance and not in a group, you will see the following message: “Instance (00021313) “Derelict House" (11h 54min) is free, linking: AnguisH [8], Xdimax [8], SayruS. Where the number of the copy of the instance is shown(00021313), lifespan (11h 59min), “free” status means that there is no group inside the instance at that time and the list of characters that are linked to the copy of the instance is shown. - Unsuccessful attempts to enter an instance may generate the following messages: “You can only enter the instance as part of a group" - you are not in a group “You cannot visit this instance for N hours and M minutes!" - the copy of your instance has already expired and re-entry is not yet available. “This instance has reached its maximum number of generated copies! Try to enter later!” - The number of copies of instances is limited and all copies are currently occupied. “You many not enter this instance with the current group because your copies are different! Create a new group!” - Your group is linked to another copy of the instance. You can use the /instinfo command to get a list of the characters that are linked to the same copy. “Level .. to .. is required to enter the instance!" - Your level does not meet the instance requirements. “You cannot enter the instance, as it is occupied by another group!” - There is already another group in this copy of the instance.
Thank you for the information.

:noel:

4

samedi 8 juin 2013, 12:16

Texte en Russe

Niv: Niveau 11
Lieu: Village d'Angriar
PNJ: Benita
Nom: Médaillon du regard mystique

Texte en Russe:
Отказаться от задания для покровителей питомцев
Вы быстро вернулись, воин.

>> People, please: do not ask for underhand dealinsg with game items. 1) I feel very much offended that you think I would ever be involved in what is plainly: theft. 2) Selling game goods would violate license agreements, copyright law and some more. It is: ILLEGAL. 3) If you ask someone to basically commit a crime so you can play an online game better you should take a break, as you obviously lost touch with reality.<<
.

5

dimanche 9 juin 2013, 15:06

Ton niveau : 4
Lieu de la quête : Faubourg de bouïmar
PNJ, qui donne la quête : Meden
Nom de la qête : Le tunnel des krets
Texte : Ton but : Go to the Settlement of Buimar and block up three of the tunnels located in the depths of the burrow dug by the Kretches [3] in the center of the village. Afterwards return to Mekden for your reward.

Ce texte apparaît tel quel dans le journal des quêtes "en cours"

6

mardi 11 juin 2013, 15:52

niveau 1
themost
erreur sur la quete "voyage vers la capitale"
le texte est en anglais mais la reponse en français
"Every month I send a messenger to the capital, to Dartrong.

The messenger takes Verkiry, the Elder of our race, a report about life in the settlement, how many warriors we have in the militia, how our battles are going with the monsters and the Humans, our enemies who are only fit to use as fertilizer for the land. I recently dispatched a messenger but then I had to write a new report... "
reponse " Pourquoi, que lui est-il arrivé ? "

7

mardi 11 juin 2013, 23:10

Niveau 11
Village d'angriar
Benita

Reputation familier: La réserve vide [11]".
Отказаться от задания для покровителей питомцев
La propriétaire de l'élevage des animaux soupire, attristée.*

.

Sag76

Mentor

• Envoyer un message privé

8

mardi 9 juillet 2013, 18:28

bonjour,

petit souci de traduction : le sac du geologue, réplique du geoloque

Ah, bonjour, guerrier. ....... Veux-tu parler me parler de quelque chose ? Allez, dis-moi tout, je ne suis pas pressé. .....

>>>>>>>parler est en trop

merci
:dragon: :dragon:
Sag76

Localisation: Euh... mon cerveau : perdu quelques part au milieu de la forêt, quand à moi, ben, je sais pas vu que j'ai pu de cerveau

9

samedi 13 juillet 2013, 12:14

C'est pas vraiment des erreurs de de traduction de quête, mais de traduction de la biblio :D

Sur ce lien à la biblio : http://warofdragons.fr/info/library/inde…bj=cat&id=10037
J'ai remarqué 2 erreures :D
La première, c'est au 2ème paragraphe, il y a écrit "cache", se serait pas plutôt coffre
La deuxième, tjs dans ce paragraphe, il y a écrit : Coffre chantant : tu trouveras à l'intérieur des pièces d'échec. Quand tu en auras rassemblé un certain nombre, tu pourras les échanger à Ombre au Tombeau des Monarques ou à Aurore aux Chutes de Lumira contre des objets des sets bleus 6 à 10.

Or, on échange les pièces d'échecs de la MA contre des set bleu de niv3 à 5 :D

Autre petit problème sur cette page : http://warofdragons.fr/info/library/inde…bj=cat&id=10039
y a juste un -e un trop pour les récompenses de l'araignée patriarche : ose relique :D
en fait, c'est un problème génral, l'objet : http://warofdragons.fr/artifact_info.php?artikul_id=1453 a été enregistré avec un -e en trop

http://warofdragons.fr/info/library/inde…bj=cat&id=10040, première phrase : Grotte de krets funeste où,...
ce serait pas par hasard funeste ruche de zigred ??

Voilà, c'est tous ce que j'ai trouvé, un espérant que sa aide et que se soi pas moi qui dis des bétises :D
Je suis le chat templiers, en gros, tu passes, t'es mort, griffer et
frapper par la magie de la lumière, vous êtes prévenus mes ennemis

This post has been edited 2 times, last edit by "Chalumeau" (13 juillet 2013, 12:38)

10

lundi 15 juillet 2013, 14:06

orthographe

bonjour,

en donnat l'essence de sagesse des forets pour augmenter de 1000 points l'xp du familier (récompense de quete répétable des familiers) on peut lire dans le tchat :

14:03
Ton Familier obtiens : 1000 points d'expérience.

obtienS >>> obtienT

Sag76

Mentor

11

mercredi 31 juillet 2013, 00:00

coucou,

Teste la magie de la potion des méchants :
réplique de sire pirenei
Poser des questions au souverain sur la famille de l'esclave
*Le souverain fronce les sourcils.* Youmina ? ...............Le lendemain, le berger qui emmenait son troupeau paître a constaté que les toutes les portes et les fenêtres étaient ouvertes. .......... Mais le corps de la jeune Youmina n'était pas parmi eux.>>>>>>LES est en trop

puis :
Les brigands ont été vaincus.
*Le souverain considère attentivement la broche et son regard s'assombrit.* Si je me souviens bien, j'ai vu cette #ARTIFACT[11409,broche] à la robe de la mère de Youmina un jour avant la tragédie. ..................... . Au revoir.

merci
Sag76

Sag76

Mentor

12

mercredi 31 juillet 2013, 12:30

boussole

bonjour,

sur la boussole chaumes des steppes et appelé lointain des steppes donclointain des steppes y est 2 fois avec des distances différentes quoi !

merci
Sag76

Sag76

Mentor

13

samedi 17 août 2013, 19:05

la grande mission du lotus de pierre (et des rodeurs)

bonjour,
je ne sais pas si pour les rodeurs elle a été corrigé je l'avais signalé.....il y a longtemps !....

Ton but : Apporte les #ARTIFACT[2651,cubes du satan (50 unités), les #ARTIFACT[2877,cubes du démon]# (50 unités) et les #ARTIFACT[2795,cubes du diable]# (50 unités) chez #MAP[Lloyd le Redoutable,Lloyd le Redoutable]# aux #MAP[Kourgane des Pleurs,Kourgane des Pleurs,1]#.

merci
Sag76

Sag76

Mentor

14

lundi 19 août 2013, 01:01

Parler du camée avec le druide Vessen

bonsoir,
Parler du camée avec le druide Vessen
*Le druide examine le bijou et fronce les sourcils, pensif.* Hum... Je me souviens d'une jeune fille qui, il y a peu, est venue cueillir des fleurs ici. C'est peut-être elle qui a perdu le bijou. Elle avait de longs cheveux et était bien bâtie... Hélas, je n'ai pas pu voir son visage. Elle était loin de moi et je ne voulais pas la déranger. *Vessen caresse les longs poils de sa barbe.* Je peux simplement te conseiller de demander aux dames des environs. Le camée appartiendra bien à l'une d'elles.
Ton but : Parle à Amélie dans le Marietta et à Blodaria. L'une d'entre vous a peut-être perdu le camée.....l'une d'entre elle .....plutôt non ?

bonne soirée
Sag76

Sag76

Mentor

15

samedi 24 août 2013, 11:50

erreur sur le titre d'un objet de l'arsenal

bonjour,

http://warofdragons.fr/artifact_info.php?artikul_id=14743

sur le titre on lit VI ou lieu de IV

merci
Sag76

Kharcass

Mentor

16

samedi 24 août 2013, 15:43

Recueil des règles concernant les instances (Palais du roi Marghit)

Warriors! Here are some detailed instructions on instances. - An instance is an area that can only be created by a group of from 1 person. - Each group entering an instance will enter a separate copy of the instance. Once inside the instance, your group is isolated from the other players. Thus, all the tasks within the instance can and should only be carried out by the group itself, without outside help. - If you are expelled from the group or if your group breaks up - you will be transported to the entrance of the instance . - The copy of the instance that is created for your group has a certain lifespan and repeating period. For the Palaces of King Magish the lifespan is 48 hours, and repeating period is five days. There is no limit on the number of attempts to undergo the instance during its lifespan. - The lifespan of the copy begins from the moment the instance is created. - After entering the instance, each member of the group is linked to it. This means that if you enter copy №22, you can only enter this copy of the instance. In other words if you are linked to a copy of an instance and enter it first, all the members of your group will be sent to the same copy and will not be able to enter if they are linked to another copy. - You can learn what copy you are linked to, what its lifespan is and other useful information by selecting the /instinfo command in chat. If you are not linked to an instance, you will see the following message: “You are not linked to any instances." If you are linked to a copy of any instance, you will see the following message: “Instance (00021313) "Palaces of King Magish" (11h 59min) is occupied, head of group: AnguisH [8]" Where the instance number is shown(00021313), lifespan (11h 59min), “occupied” status means that inside the copy there is a group and head of group that are currently occupying the copy. If you are outside the instance and not in a group, you will see the following message: Instance (00021313) "Palaces of King Magish" (11h 54min) is free, linking: AnguisH [8], Xdimax [8], SayruS. Where the number of the copy of the instance is shown(00021313), lifespan (11h 59min), “free” status means that there is no group inside the instance at that time and the list of characters that are linked to the copy of the instance is shown. - Unsuccessful attempts to enter an instance may generate the following messages: “You can only enter the instance as part of a group" - you are not in a group “You cannot visit this instance for N hours and M minutes!" - the copy of your instance has already expired and re-entry is not yet available. “This instance has reached its maximum number of generated copies! Try to enter later!” - The number of copies of instances is limited and all copies are currently occupied. “You many not enter this instance with the current group because your copies are different! Create a new group!” - Your group is linked to another copy of the instance. You can use the /instinfo command to get a list of the characters that are linked to the same copy. “Level .. to .. is required to enter the instance!" - Your level does not meet the instance requirements. “You cannot enter the instance, as it is occupied by another group!” - There is already another group in this copy of the instance.

Juste à traduire...

This post has been edited 5 times, last edit by "Kharcass" (24 août 2013, 19:41)

Kharcass

Mentor

17

samedi 24 août 2013, 22:55

Une petite mise à jour ^^

Tu peux accéder au journal des quêtes en cliquant sur le bouton au dragon rouge du menu supérieur de l’écran. Cela fait partie du sous-menu du personnage, qui est ouvert en cliquant sur le bouton vert à la tête de chevalier.

Juste pour modifier plusieurs chose je pense car il est possible que plusieurs choses ne sont plus d'actualité, je n'ai pas fait le tour mais il est vrai que les nouveaux joueurs pourrait s'y perdre...

Kharcass

Mentor

18

samedi 24 août 2013, 23:04

Ici aussi il me semble que certain onglets n'existe plus, ou en tout cas pas sur le serveur français

19

samedi 14 septembre 2013, 10:31

A propos des Juggernauts,

Niveau : 3
Village de Maettro
Brughilde la voyante
Juggernauts (échange alternatif)
deux erreurs : "Je n'ai pas de ressources provenant de superêtres qui pourraient t'intéresser. " qui rnvoit à échange de ressources ne provenant pas de superêtres, donc la phrase serait peutetre à reformuler, et"I have obtained Changeling Shaman's Jaw.
I have obtained Arboslam Heart.
I have obtained Edera Wreath." quand on fait échange venant de superêtres.

Sag76

Mentor

20

mercredi 9 octobre 2013, 20:39

instances

bonjour,

depuis la maintenance de lundi :

20:37 L'instance "König Magischs Palast" est inaccessible (40min.)
20:37 L'instance "Spukhaus" est inaccessible (27j. 3h. 26min.)

merci
Sag76